Julpyntning.

     Datum: 2007-12-22 Kl: 23:35:12
Varför är det jobbigt att städa för?
Bara för att jag har julstädat så noga idag så är jag trött. Det är därför jag ligger i min säng nu.
Min mamma vill alltid att jag ska städa känns det som. Alldeles för ofta känns det som iaf.
Men julstädningen är nog den städningen som jag kan acceptera mest. För till jul ska det vara städat.
Inte för att städningen håller så värst länge. För dagen efter julafton är mitt rum bombaderat med julklappar och där med stökigt igen. Men det var ju fint så länge det varade.

Måste bara säga till er också att jag var med min pappa och bror idag och tvättade bilen.
Det är faktiskt lika äckligt varje gång. Precis varje gång sedan första gången jag var med om det.
Det är alltid lika äckligt när maskinen börjar spruta vatten. När den sen kommer och skrubbar bilen med stora borstar och sendan sköljer och torkar av den. Jag växer nog aldrig ifrån det där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0