Lärare .

     Datum: 2007-12-19 Kl: 21:47:07
Lärare? Vad är det för ett speciellt folk egentligen?
Det började idag i skolan med att jag skulle festa till det lite extra idag och stanna kvar och äta eftersom det var tacos. Jag hade planerat allt perfekt och visste precis att jag skulle hinna.
Så jag går upp till klassrummet och ska bara hämta mina saker innan jag ska ner till bussen.
Men vad märker jag? Klassrummet är låst.

Så då får jag springa som en jude till lärarrummet och knacka.
Men ingen öppnar. Är alla på tacobuffé eller? Tänk om jag hade behövet dom för något viktigt.
Det här var viktigt i och för sig. Så sitter dom där och fläskar i sig tacobuffé.
Så det var bra att bege sig upp en våning och leta. Men ingen lärare där.

Tillslut blir jag överlycklig över att jag hittar en och be henne låsa upp mitt klassrum.
Men vad säger hon? Att hon inte får och gå där ifrån.
Hallå? Ska jag missa min buss bara för att hon inte får eller?
Nej, det skulle jag inte tro. Men så ser jag en ny lärare som jag frågar. Får han öpnna? Nej.
Han blir typ arg och börja skälla.

Men tillslut blev det en knack på lärarrummet igen och då hade åtminstonde en lärare masat sig iväg från maten och kunde komma och öppna.
Hade jag missat min buss och sen behöva vänta en timme bara för att lärarna har fått nogon idé om att dom inte får öppna våra klassrum hade det inte varit kul för dom.
Vad får dom betalt för egentligen? Att fläska i sig tacos?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0