Vi är minst rädda för det som har störst sannolikhet till att hända.

     Datum: 2008-04-02 Kl: 20:21:16
En tanke om bälten slog mig när jag läste i Angelicas körkortsbok som för övrigt inte tillhör henne. Man är aldrig rädd att bilbältet ska släppa när man åker bil, eller jag är i alla fall inte det. Men när det gäller karuseller och deras säkerhetsanordningar så är jag livrädd och ser framför mig hur dom släpper och jag flyger till Mallis. Men om man ska vara lite realistisk för en gångs skull så sker det tusen gånger fler olyckor i bilar än var det gör i karuseller. Varför sitter jag då där i "Uppsjkutet" och känner att det här är den sista minuten i mitt liv medans jag lugn som en filbunke åker runt i en bil fast det är större chans att det kommer vara min sista levande minut?

Vi är minst rädda för det som har störst sannolikhet till att hända. Good to know.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0