Lund - Greveholm - Eslöv

     Datum: 2008-08-24 Kl: 23:05:00
Idag bar det av ner mot Lund och Eslöv för att hjälpa min bror att flytta. Han börjar på högskola i Lund imorgon men han har inte hittat någonstans att bo än så han ska bo lite provisoriskt hos Jonna i Eslöv ett tag framöver. Så vi var i Lund och kollade runt lite på skolan så att han skulle hitta dit osv. Vi var också och kollade på ett av pappas kompisars hus. Det låg i den finaste delen av Lund och var ENORMT. Det var helt otroligt stort, som ett slott. Jag kände att mitt hus var inte mycket att komma med.

För er som inte vet så ligger "Greveholm" eller "Hjularöds slott" som det egentligen heter, i Eslövs kommun. Och eftersom jag är väldigt intresserad av just Greveholm, eftersom "Mysteriet på Greveholm" är tidernas bästa julkalender så tvingade jag alla att åka ut dit. Guud, vilken känsla man fick. Tyvärr är slottet privatägt så man får inte gå in, men man fick åka runt och spionera. Ååh, det var så roligt och jag såg tornet där rymdrakten hade varit. Dom hade redan hunnit bygga igen efter att den hade åkt till rymden? Dom är snabba i vändningarna där. Jag har tagit ett kort där man såg ganska mycket av Greveholm så det kommer upp här imorgon. Jag vill åka tillbaka dit nu !

Sen åkte vi till Eslöv och packade in min bror och sen sa vi tack och hej då till han och Jonna, och sen bar det av till Donken.
Det blev McDrive, och sen så kollade jag på "Beck - I Guds Namn" resten av tiden hem i bilen.

Imorgon är jag ledig, men det blir till att sova ganska snart ändå för jag är trött efter mitt Greveholmbesök.
Godnatt !

"En, två, tre, fyra, fem meter. Och det här är bara hallen. Kanon !"
- Citat av Leif ur "Mysteriet på Greveholm".

Kommentarer
Postat av: Rebecca.

Fasen mickan va fräsigt :D

2008-08-31 @ 18:16:16
URL: http://bexan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0