Julen/jul en/ jul-en

     Datum: 2008-12-23 Kl: 12:56:39
Idag ska jag med Gert och handla julklappar. Dock inte barnmatsburkar denna gång.
Har även klätt min julen idag.

Hur stavas julen förövrigt ? För visst fattade ni inte nu vad jag menade. Ni läste det som "julen" alltså typ "Den här julen önskar jag mig..." Men det jag vill att det ska stå är "Jul - En". Alltså trädet "en" som är juligt. Alltså en "Julen". Men stavas det då "Julen", "Jul-en" eller "Jul en" ? Det var ett knivigt ord jag kom på. All hjälp önskas så detta problem inte uppstår nästa år.

Ni ska också få se bilder senare på min Julen/jul en/ jul-en eller var det nu är för något.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja asså, det är ju inte jul en iaf, för det blir ju en oförskämd särskrivning(och jag hatar särskrivningar så de har jag koll på.) Jag är ganska säker på att det blir julen.

2008-12-26 @ 04:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0