Berusad bror.

     Datum: 2008-02-03 Kl: 18:47:37
Nere vid middagen innan så försökte min lillebror vara rolig och fråga pappa om han fick ta öl till maten. Eftersom han var tvärsäker på att pappa skulle säga nej så blev han helt paff när han fick ta. Så hällde han upp en centimeter och frågade om han fick ta mer. Då ryckte pappa tag i ölburken och fyllde på halva glaset och sa att om han skulle ha öl får han fasen ta ordentligt.  Så sen hade den idioten satt sig i klistret när han sen var tvungen att dricka upp allt. Men han lyckades efter ett antal lustiga grimaser. Några minuter efter det skällde pappa ut honom och bad honom sluta för att han barnslade sig över något. Då svara ungen "Jag kan inte hjälpa det, jag är full". Han är nog den enda jag känner som blir full av 3 centimeter öl.

Sen började min pappa berätta om att när han var liten så hade dom någonting som kallades "börjöl". Det menas  med att han alltid var tvungen att dricka lite öl innan han fick börja på läsken till maten. För dom skulle lära honom att dricka öl. Sen fyllde min mamma i att hon med blev bjuden på öl när hon var 6 år av några gubbar hon kände. Det var inte lite heller och dom ville lära henne dricka pilsner med men där satte någon stopp tack och lov.

Pucko's (:

Kommentarer
Postat av: Miia

Haha, lät som en riktigt underhållande familjemiddag! :)

2008-02-03 @ 18:49:21
URL: http://miiakarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0