Fuffligheter och falukorv med ris.

     Datum: 2008-02-07 Kl: 11:59:48
Dagens rätt i matsalen idag var "Tre små rätter mer något gott". Det kan man översätta som pyttipanna, mystiskt kött med spår av russin, stekt potatis och en lite kaka med något i. Denna kaka som jag valde att ha hallon i var mycket smakfull och därför tänkte vi att vi skulle fuffla lite och sno med oss en till ut. Men det gick tyvärr inte för vi vågade inte riskera så mycket för det hade varit rätt pinsamt att bli tagen på bar gärning där i matsalen. Så vi gick förlorade ur striden om en till kaka.

Sen blev jag dumförklarad i matsalen med av S. Jag såg att det vår någon som kom in med ris och falukorv på tallriken. Då konstaterade jag att man kan väl inte äta ris med falukorv. Men när S hörde detta kände hon nog för att skjuta mig, men hon var ändå snäll och upplyste mig om att ris och falukorv är det samma som ris och korvstroganof fast utan sås. Så långt tänkte inte jag.

Powerpoint-presentationen gick helt okej sen faktiskt. Jag hade med lite för mycket text, men jag har lite svårt med att välja ut lagom många stödord.

Nu har jag bara en frisörlektion kvar, sen slutar jag (:


Kommentarer
Postat av: Sara

snygg blogg ^^

2008-02-07 @ 12:07:13
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0