Sagofén Vs Alvida i frisörkunskaper.

     Datum: 2008-02-22 Kl: 23:59:13
Idag var det alltså vår tur att plåga Alvida med olika frisörsaker. Den här gången var det vi som kunde stoltsera med våra kunskaper men jag tyckte ändå om deras fotboll för oss. Min grupp började i alla fall nere på Expo där killarna skulle styla oss. VI gjorde det gruppvis så Albin fick styla mig. Han var faktsikt riktigt duktig och kunde använda både en plattång, vågtång och locktång. Jag tror allt att han övar på sånt där hemma på sin fritid.


1. Albin stylar. 2. Färdigt . 3. Style by Albin .

Sen gick vi vidare till salongen i skolan. Där var det vår tur att styla killarna och alltså då vår tur att styla Albin. Vi schamponerade honom och jag gav honom min kungliga huvudmassage och sen fixade vi frissan på honom. Men han blev inte nöjd någonstans. Han klagade på att luggen var för rak och att håret stod ut och det ena med det tredje. Jag klagade banne mig inte när han gjorde mitt hår. Tack för den !


1. Schamponering. 2. Albin som inte gillar sin frisyr ;D

Sen gick vi vidare till tekniksalen där vi hade fixat en tävling för dom. Dom skulle sätta upp en frisyr på en docka utan vår hjälp och sen så vann den som gjort finaste frisyren ett pris. Nisse & Albin kämpade hårt med sina frisyrer och dom verkade bli mycket nöjda. Men dom blev lika besvikna igen när dom upptäkte att deras frisyr inte vann. Vann gjorde istället Cristoffer som hade varit mycker kreativ.


1. Nisses frisyr. 2. Albins frisyr med skorpiontema. 3. Albins kommentar när han står och flätar: - Vad gör man med håret när det tar slut ? Haha

Sen var vi faktiskt så otroligt snälla och bjöd dom på fika som vi hade bakat. Jag antar att vi gjorde det för att vi själva ville ha fika för jag satt nämligen gömd på toaletten av olika anledningar när allt detta bestämdes.
Men efter det så var faktiskt vår dag med fotbollsproffsen slut. Så på eftermiddagen fick dom återgå till sin kärlek - fotbollen.

Jag var ungefär lika bra på fotboll som dom var på frisör. Det syntes att talangen fanns där någonstans, den gömde sig lite bara (:

image92

Jag hade roligt idag ! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0