Über-Ultra-Kristna-Kusiner

     Datum: 2008-02-24 Kl: 21:31:45
Ja, idag var då den dagen som jag var tvungen att åka till min farmor & farfar för att hälsa på mina kusiner som kommit ända från Stockholm. Dom är 7 och 9 år och har valt att spendera sitt sportlov här i ödemarken. Men åter till ämnet, mina kusiner är alltså überultrakristna och då överdriver jag inte. Dom går på Södermalmkyrkans kristna skola på söder i Stockholm och sjunger jesussånger. Min faster och hennes man, alltså deras föräldrar är precis lika dana. Dom är med i någon församling och läser biblen på kvällarna och mer där till. Ju mer jag tänker på detta ju mer börjar jag undra, vart gick det fel? Hur kan deras familj vara sådär ultrakristen medan min familj knappt har satt sin fot i kyrkan. ( Okej, jag medger att jag var med i kyrkans barnkör som liten och är konfimerad men efter det är det stopp.) Men jag är ändå glad att det är deras familj som är kristen och inte min, för det hade inte riktigt vart min grej.

Men som sagt när jag nu "lekte" med dom idag så satt vi i ett rum och kollade på olika cd-skivor som dom hade med sig. Sofia, min ena kusin satte på en som hette "Härliga höjdare" och jag tänkte att det lät ju bra på namnet så det här kan inte sluta fel. Att så fel jag hade mina vänner. Ur denna cd-spelare ljuder låtar som "Jesus äger all makt" och "Med guds kraft". Min bror satt där jämte mig med i denna stund och han viskade lite små diskret till mig att "det här händer bara inte" och jag kan säga att jag kände det samma. Vi satt där och skrattade aset av oss i smyg medan Sofia sjöng med och gjorde rörelser till sångerna.

image97

Sen satt vi nere och jag läste en tidning och Sofia bara var i närheten liksom. Sen frågade hon mig något och tydligen sa jag "Nähe" före jag svarade på det hon frågade. Då säger ungen: - Ni småläningar säger alltid "Nähe" före allting. Vad var det för påhopp undrar jag då? En stockholmare på 9 bast klankar ner på mig och min dialekt. Hon låter inte så himla macho själv ska hon veta.
Sen så satt vi och diskuterade bussar med min farmor. Hon undrade hur ofta min buss gick till skolan och jag sa en gång i halvtimmen. Men då kommer min 9-åriga überkusin och slänger ur sig att deras bussar gå minnsan var tionde minut, så det så. Tack för att du, din malliga stockholmare får mig och mitt liv att framstå som total skit. Men hon har kanske rätt. Men hellre bussar som går en gång i halvtimmen och att jag är en idiot med ful dialekt än att man är en überultrakristen 9-årig stockholmare som åker tunnelbana och buss som går var tionde minut till skolan.

Nu ska jag med mitt skit liv kolla på Andra Avenyn !
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

hahahahahhhahhah .. fyfaaaaaan,xD jag älskar dina kusiner ;D

2008-02-24 @ 21:51:00
URL: http://hannanielsen.blogg.se
Postat av: Hang

HAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-02-24 @ 21:58:40
URL: http://hang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0