Bussflyt.

     Datum: 2008-01-18 Kl: 17:12:17
Jag hade världens flyt med bussen idag när jag skulle hem. För det första så trodde jag att jag skulle missa den efter som vår lärare aldrig lät oss gå. Men till slut kom vi loss och fick springa till bussen. Precis lagom när bussen kom så ställde jag mig en liten bit ifrån dom andra för jag fattade att jag ändå skulle komma på sist. Men då hade jag sådant flyt att det var min favorit bussgubbe som körde. Så han stannade precis vid mig och jag kom på först. Så det kändes rätt flashigt att komma sist och bara gå förbi dom andra ca 20 personerna som hade stått och trängts och frysit i kylan ett bra tag. Men mitt motto är som sagt att komma sist och gå på först.

Nu när jag ändå är inne på mina bussmotton kan jag lika gärna berätta om det andra med. För jag har tyvärr bara kommit på två sådana än. Men som sagt mitt andra bussmotto är att den som åker längst får ligga. För det är så att jag är den som hoppar på våran buss näst först och då tycker jag bestämt att det är min rättighet att få fälla bak sätet och sova resten av resan till skolan. För det gör killen som hoppar på före mig och det är ju faktiskt vi som åker längst. Tar det en hel timme till skolan för oss så är det våran rättighet, så är det bara. Men jag tycker faktiskt synd om den som måste sitta bakom mig ibland. Men för det mesta så sätter det sig ingen där. Men reser man längst så är det vår rättighet att få ligga ner.

Nu ska jag ta en powernap. Ha en bra fredag allihop ! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0