Fjärrvärme & Ekolägenheter.

     Datum: 2008-01-10 Kl: 10:03:47
Sitter i skolan och läser om miljövänlig värme och grejer. VI fick sen en film där en  snubbe snackade finska med svensk tetxt. Där pratade dom och visade Ekolägenheter. Dom verkade vara hur bra som helst och man fick mindre elkostnader och hela baletten. Så då undrar jag varför inte alla bor i det? För det var inte dyrare än vanliga lägenhter har jag för mig. I en sådan ska jag bo när jag flyttar i alla fall. Lite solceller på taket hade inte gjort något heller. Fast det kanske blir aningens svårt att få tag i en sådan lägenhet, för sverige har tydligen bara runt 50 stycken medan Danmark har runt 5000. Fy skäms på Sverige. Tänk på miljön !

Nu ska sveriges största miljöaktivist återgå till sin fralla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0