Handboll.

     Datum: 2008-01-22 Kl: 21:50:29
Nu är det handboll på tv. Varje gång det är fotboll, handboll eller ishockey på tv försöker min pappa få hela familjen att stå upp under nationalsången. Det har aldrig lyckats men han ger aldrig upp. Senast idag klämde han in en liten kommentar som "vi borde faktiskt stå upp nu" när dom sjöng innan handbollen började. Men icke, vi satt kvar i soffan och reste oss inte. Men egentligen är det nästan bud på att stå upp. Nästa gång står jag med min pappa.

Han kör också lite trevliga hejaramsor till handbollen som till exempel denna: "Heja Gul & Blå, Fast skjotan hänger utanpå" Det är en favorit som han gillar.

Sport är rätt viktigt i vårt hus. Man får inte gå för ovetande för då kan man bli utkastad ur familjen. För några år sen råkade jag t.ex. nämna att jag inte visste vilket lag som hade vunnit fotbolls - VM bara några dagar efter finalen. Det råkade tyvärr min pappa höra och han sa något i stil med det här till mig: "Om du inte vet vilket lag som vann VM så är du inte värd att få bo kvar här." Det tackar man för. Men jag kom antagligen på det för här sitter jag nu i min säng. Det var för väl att jag kom på det i alla fall för jag hade inte haft ekonomi till att bo ensam som 14 åring ;D

För övrigt så verkar det vara alla trögas dag idag xD

Godnatt puckos ! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0