Morgontragedi.

     Datum: 2008-01-24 Kl: 10:08:25
Min bussresa till skolan har börjat bli lite märklig på sistonde. Det är nästan ingen som åker med i bussen längre. Idag var det ovanligt många vuxna med också och det brukar det inte vara. Jag somnade i alla fall nästan i bussen, eller jag glömde att titta i alla fall.

Just denna morgon hade vi en smärre morgontragedi i bussen. Bussen körde som vanligt och vi som är "dagens ungdomar" sov som vanligt. Men sen när vi närmar oss platsen där han ska stanna så stannar han inte? Alla reser sig upp och bara glor ut genom fönstret och fattar inte vad som händer. Bussen fortsätter att köra och kör förbi vår skola och vi är så tröga så ingen orkar reagera. Anledningen till att bussen inte stannade kan möjligtvis vara att ingen av oss tryckte på knappen. Men han vet ju att 98 % av alla som åker med bussen ska av vid min skola. Men icke, han sket fullständigt i oss och fortsatte köra tills någon vänlig själ orkade lyfta sin hand och trycka på knappen. Så då fick han banne mig stanna vid sidan av vägen och släppa av oss. Det var en hemsk morgontragedi som jag hoppas att jag slipper igen. För vi var tvugna att gå lite längre än vanligt för att komma fram till skolan efter denna hemska händelse.

Nu ska jag slänga ihop en powerpoint presentation !

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag sörjer med dig Kvinna ;(

2008-01-24 @ 11:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0