Skruvmejslar.

     Datum: 2008-01-17 Kl: 10:23:45
Det har uppkommit ett litet problem i familjen Lundberg. Min pappa har börjat bete sig mystiskt.
Det började i förra veckan. Då satt han ute i soffan och kollade på tv och jag hade gått och lagt mig.
Helt plötsligt ropar han och undrar om jag har lagt tillbaka photpshop skivan i lådan?
- Nej, svarar jag.
- Men gör det då, säger han då till mig.
Då frågar jag honom varför han helt plötsligt har börjat bry sig så mycket om den skivan. Han visste inte äns om att den har vatt utlånat i ett halvår till min kompis. Men han tyckte bestämt att jag skulle lägga tillbaka den på sin plats.
Men det tyckte inte jag för klockan var 22.45 och jag skulle sova.
Så gick det en liten stund sen hör man: Mickan, vet du vad jag gör nu?
- Nej, svarar jag lite smått irriterad över att jag inte får sova.
- Jag lägger in live messenger på mobilen.
- Jaha? Svarade jag då. Vad vill han komma med det klockan elva på kvällen?

Sen har vi en annan händelse som hände några dagar efter det. Då satt pappa också och kollade på tv och mamma låg och sov i soffan. Jag låg i min säng och höll på att somna, men vad vaknar jag av?
Jo, av att min pappa gör något i stil med lossas fisar med munnen. Så sitter han och håller på en stund.
Sen väcker han mamma och skriker att det regnar ute. Så hon flyger upp och undrar vad det är frågan om och bara: - Men det regnar väl inte?
- Neh, det vet jag väl, svarar min pappa. Men det är bara så kul att se hur du reagerar när man väcker dig?

Sen igår så var det en ny händelse. Då började han tjata på mig runt klockan tio att jag skulle gå och lägga mig. Så lite efter halv elva var jag färdig och tänkte precis gå och lägga mig. Men då tycker han tydligen inte längre att jag ska sova, för han ber mig att gå ner i garaget och hämta en skruvmejsel. För han har nämligen fått för sig att laga min dörr, nu när jag ska sova ? Så det vara bara att kila efter en skruvmejsel för han vägrade att laga den om det inte var jag som hämtade skruvmejslen. Men nu är dörren lagad och jag väntar väl bara på ett ny mystisk händelse.

Över till skolarbetet.

Kommentarer
Postat av: Hanna

duu, din pappa är inte den ända i världen vill jag lova. MIN PAPPA STÄDADE HELA HUSET I GÅR OCH FRÅGAR HELA TIDEN HUR VI MÅR ?:O

2008-01-17 @ 15:47:29
URL: http://hannanielsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0