Kanotpaddling

     Datum: 2008-06-12 Kl: 20:20:19
Idag var det kanotpaddling som stod på schemat. Först var vi tvugna att gå ut till Osudden för att Lisaklassen skulle paddla dit och vi hem. Väl där skulle vi grilla korv men det gick inget vidare och lärarna tillförde inte så mycket bra kunskap heller. Men efter många om och men så lyckades vi värma till korvarna lite i alla fall.

Efter det var det dags för den berömda kanotpaddlingen och herregud säger jag bara. Jag, Emma & Sofia startade först och kom i mål sist. På vägen så sjöng vi och snackade norska, skånska, norrländska och bröt som en utländsk. Mycket underhållande må jag säga, självklart satt jag i mitten och slapp paddla. Så ett stort tack till Emma & Sofia som paddlade mig runt. När vi kom till den stora bron mitt inne i stan så var det så strömt att vi var tvugna att hoppa ner i vattnet. Med skor, kläder och hela baletten på och vattnet gick ända upp till låren. Så när vi skulle försöka ta oss genom ån med forsande vatten ända upp till låren så stod hela Värnamos befolkning och kollade på och verkade ha mycket trevligt. Några tjejer som satt precis vid kanten tog en massa kort på oss, men är man känd så är man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0