Fredag.

     Datum: 2008-03-07 Kl: 17:39:15
Skoldagen idag har varit sig lik alla andra skoldagar som jag har. Vi har alltså inte gjort så mycket fast ändå har vi det. På schemat idag stod toning på långhårsdockorna. Det gick galant, förutom att håret var i stil med ett kråkbo när vi var färdiga. Men efter många om och men så fixade vi till det med men jag tackar gud för att det inte var en riktigt människa med tanke på dom ingreppen vi gjorde. Jag hörde ett rykte om att tvåorna hade skällt ut oss för att vi hade "förstört" dockorna? Hoppla hoppla med humöret där va. Vi hade inte förstört dom, tror jag inte i alla fall. Men vi tar på oss skulden, no worry (:
Sen fick vi kolla när Lotta (vår frisörlärare) klippte Granit (den enda killen i klassen). Det tog väldigt lång tid och jag höll på att avlida av kissnödighet. Vi fick också kolla på när Britt-Marie (vår andra frisörlärare) noppade och färgade ögonbrynen och ögonfransarna på vår skolsyster. Hon är mystisk vår skolsyster och hon ertappade oss i hissen idag för att vi åkte för många. Men då knäckte jag henne totalt och sa att vi fick åka för rekton, så där fick hon!
Sen avslutade vi dagen med att fika, för Britt-Marie ska sluta och bli rektor på en annan skola. Så vi har alltså inte gjort överflödigt mycket idag men det gör mig ingenting.

Visste ni att:
  • Ett hårstrå sitter kvar på huvudet i ca 2-6 år.
  • Ögonfransarna och ögonbrynen byts ut vad sjätte vecka.
För det visste inte jag och det skulle jag tydligen kunna.

image106

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0