Ge dig, pappa !

     Datum: 2008-03-10 Kl: 21:39:21
Här om dagen tog jag upp min karriär som hårdrocksbasist. Jag tog med mig min brors elgitarr och satte mig i soffan för att spela "Lilla Snigel" som är den enda låten jag kan för pappa som lovade att lyssna. När jag var färdig frågade jag honom om han tyckte det var bra och vilken låt det var jag spelade. Svaret blev: "Jag vet precis vilken låt det var, men jag kan inte ett jävla ord av texten. "Lille Man" kanske ?" Nej pappa, det var inte "Lille Man" utan "Lilla Snigel" förklarade jag. Då svarade han: "Jag är inte så bra på barnsånger. Jag kan mer modernt som "popcornsången" jag tog innan." Han hade nämligen lyckats klura ut vilken låt jag nynnade på innan.

Sen gick vi i alla fall vidare inom gitarrämnet och min bror spelade någon låt han kunde. Han skulle aldrig spelat säger jag bara för det gav min pappa världens mest idiotiska idé. Han börjar berätta att han har sett att man kan köpa Ukulele i fyra pack så kan hela familjen kompa min bror. Jag trodde jag skulle avlida när jag tänkte på hur det skulle sett ut. Detta hände då som sagt för några dagar sen och jag trodde han hade glömt det där med Ukelele, men icke. Idag sa han att vi borde köpa ett sånt där fyra pack istället och spela på. Han tyckte vi skulle köpa dom snart så vi skulle kunna ta med dom på semeser till sommaren. Han tyckte vi skulle köpa till en extra så att Paulina kunde få en med eftersom hon ska med till Cypern, men sen ångrade han sig och sa att hon kunde få lånma hans istället. Jag säger bara det att skjut mig den dagen jag och min familj sitter och kompar varandra med var sin Ukelele.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0