Mitt nya liv?

     Datum: 2008-03-04 Kl: 20:19:33
Ni vet att jag har sagt att jag ska ta tag i mitt liv och göra något ordentligt av det. Jag vet inte vad det är som har hänt men det börjar faktiskt hända något utan att jag är med på det själv känns det som. Här kommer min motivering till varför mitt nya liv skulle börjat just idag:

Det började redan på morgonen av att jag kände mig utvilad när klockan slog 05.50 och det var dags att stiga. Sen på väg till skolan i bussen så såg jag solen stiga upp och den var stor som en ost. Den har aldrig varit på väg upp när jag åkt buss innan och den har definitivt adrig varit stor som en ost. I skolan var jag på bra humör under hela dagen och frallan var ännu mer ovanligt god än vanligt. Sen när jag gick hem från bussen så passade jag på att gå extra fort för att inbillade mig att jag tränade då. Väl hemma börjar jag baka scones istället för att äta kex. ( Okej, jag tog tre kex men det var bara i väntan på att sconsen skulle bli klara) Under tiden sconsen var i ugnen så plockade jag in i diskmaskinen. Eftersom det är det absolut äckligaste jag vet så var jag smart nog att ha en plastpåse på handen. Visst känner ni med att det börja hända någonting med mig nu när det börjar gå så långt? Sen började jag disskutera med mina föräldrar om miljön. Jag tyckte bestämt att vi skulle börja bli mer miljövänliga för jag vill faktiskt kunna råka tappa ett papper på gatan om 10 år utan att det var mitt fel att jorden gick under. Jag håller på att förvandlas till en miljöaktivist! Nu avslutade jag min första dag på mitt nya liv med att äta ett äpple.

Visst var det en bra motivering? Det här trodde ni inte om mig va? För det trodde inte jag om mig själv heller. Jag börjar undra om det var jag som var jag idag eller om det är ett litet freak som spökar hos mig. Det återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Miriam

Hejsan!
Har just nu en tävling på min blogg, kolla gärna in :)

2008-03-04 @ 20:24:40
URL: http://mirremurr.blogg.se
Postat av: Rebecca.

Klart jag tror på dig !!:D

2008-03-04 @ 21:46:13
URL: http://bexan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0