Mina språkkunskaper räckte inte till.

     Datum: 2008-05-15 Kl: 17:20:43
Idag när jag satt och väntade på bussen i min ensamhet så  stannar det en megastor långtradare framför mig och ut kommer en gubbe. Jag tänkte väl inte så mycket på vad han skulle göra men så går han fram till mig!  Det var jag inte beredd på. Men han kommer fram med ett papper och pekar på en gata som heter Street 10 som skulle ligga här. Har vi en sådan här? Eller var det storgatan han menade. Jag fattade i alla fall inte ett skit och tänkte vara mogen att säga det på engelska till honom, för då kanske han hade pratat engelska tillbaka. Men glöm det, han fortsatte bestämt att prata tyska eller danska för jag fattade inte vilket språk det var. Så då tänkte inte jag var sämre jag, så jag började snacka svenska. Så där stod vi båda och såg ut som idioter och pratade på var sitt språk som ingen fattade ett skit av. Men efter att jag hade visat med lite kroppsspråk så fattade han att jag inte visste vad platsen han ville till låg. Det var en trevlig start på dagen. Nu i efterhand kom jag på att jag borde ha vart rädd eftersom lastbilschaufförer inte är att lita på i dagens samhälle. Jag ska vara glas att jag lever ;D

Yes, jag var i Jönköping idag men mer om det kommer sen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0