Uppdatering ifrån solstolen !

     Datum: 2008-05-10 Kl: 15:10:11
Jag har legat ute i solen nu några timmar och fy faro vad härligt det är, men jag svettas som en gris. Efter någon timme hade både jag och min bror tråkigt så vi kända att neeh, vi tar med oss varsin dator ut. Det var lättare sagt en gjort. Eller, att ta med datorn ut var inga problem men att kunna se något på skärmen var värre. Jimmys första reservplan var att sätta i sladden till datorn så att den lyser upp skärmen. Så han for in efter hundra meters förlängningssladd och det hjälpte till en viss del, men helt bra var det inte. Så då fick vi ta tag i min reservplan som var att sätta upp paraplyn ovanför datorerna så att det skulle skugga skärmen. Efter ca 20 minuters arbete så var vi färdiga att lägga oss i solen och kolla på film/serie.

Nu är mitt avsnitt slut och batteriet till datorn dör snart så jag får försöka hitta på något annat att syselsätta mig med här ute. Jag funderar på att läsa ut min Harry Potter-bok som jag faktiskt läser på engelska. Slå det om ni kan !

Förövrigt så kan det ha promenerat in en skalbagge i min dator eftersom jag har den på gräset, men jag är inte säker. Vi får se om det börjar lukta bränt baggekött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0