Felstavningar som inte uppskattas !

     Datum: 2008-11-28 Kl: 13:53:06
Jag får titt som tätt klagomål från Sofia om hur jag stavar. Jag är inte dyslektiker vad jag vet i alla fall men inte heller någon hejare på att stava. Här kommer lite ord som jag aldrig vet hur man ska stava:

Ända - Enda
Äns - Ens

(Jag har inte en aning om när det ska användas och vilken stavning, därför skriver jag det som låter bäst enligt mig. Men tydligen så är det oftast fel.)

Han - Hann
(Skriver man "han du komma?" eller "hann du komma?" Det är sånt jag aldrig vet.)

Dom - Dem - De
(Det har jag inte en aning som heller. Det skriver jag också efter vad som låter bäst. Men jag kör oftast på "dom" i alla lägen för jag har inbillat mig själv att det alltid funkar.)

Vän - Vänn
(Det blir jag också alltid osäker på, men det ska vara "vän" eller?)

När det gäller engelsk stavning så skriver jag efter bästa förmåga eller som det låter. Så att det blir lite åt skogen får ni acceptera. Är man svenne så är man.

Det finns antagligen minst tusen ord till som jag alltid stavar fel på, men dom här var dom ända jag kom på. Kolla där dök orden upp igen och jag blev redan osäker. Det är verkligen dom orden jag använder mest som jag inte kan stava till. Borde kanske kolla upp stavningen till dom någon dag när jag inte har något annat för mig. Men den dagen är i alla fall inte idag och inte någon av de närmaste åren heller kan jag förutspå.

Kommentarer
Postat av: Sofia

ja, jag tycker att dom där orden skulle vara bra tatuerings tips till lilla dig ;)

2008-11-28 @ 23:58:49
URL: http://holmiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0