Torsdag !

     Datum: 2008-11-20 Kl: 19:21:13
Idag har det hänt grejer må ni tro, fast inte så mycket som ni tror att det kommer ha hänt efter att jag skrev det. Jag & Linn skulle i alla fall iväg på ambassadörgrej igen och ingen hade packat med våra saker eller förberett sig. Men till slut var vi alla inne i bussen och på väg. Tyvärr usstod det ett problem. En av oss skulle inte ha någon plats tillbaka i bussen men Linn kastar ut sig att vi kan bestämt ta den vanliga bussen hem. Sagt och gjort. På Lundåkerskolan fick vi gå till expeditionen och leta upp en lärare som kunde skriva utt en busstidstabell. När det var gjort upptäckte vi att bussen gick om 15 min så vi fick springa ända ner till dalen, men vi hann.

Sen hade vi bara ett litet problem till. Vår buss var framme vid Ölmestadsskolan redan vid halv elva mendans dom andra skulle komma tjugo över elva. Men vi packade in oss på mataffärens toa en stund och uträttade lite ärenden, sen gick vi ut i affären och köpte fika och satte oss i en busskur och fikade i 40 minuter. Sen hann jag vara i den skolan i typ 40 minuter innan jag var tvungen att hinna med nästa buss för att ta mig tillbaka till min egen skola. Linn för sin del tog semester och åkte hem till en vän och solade. Jag sa att det var Linn jag pratade om va?

På eftermiddagen gjordes det som sagt inte så mycket. Lite spritpennskrig och lite sanning & konsekvensspel hans med. Jag satt också och snicksnackade på msn med den där Emma Undebeck som satt tvärs över rummet och vi la upp lite krigstaktik. Sen rusade vi till bussen mot lärarnas vilja för en annan hade inte tänkt att missa bussen bara för att vi ska ställa några stolar rätt.

Onödigt långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0