Hanna, jag talar ut för oss båda idag igen !

     Datum: 2008-10-15 Kl: 18:22:02
Jag tänkte att det var dags att tala ut igen, för det verkar ju vara det senaste nu för tiden och alla strävar vi väl efter att vara en it-girl, eller ? ...

Idag ska jag tala ut om mitt liv som jag vet att Hanna delar på ungefär samma sätt. Jag upptäckte det själv inte förrens för någon vecka sen, men när jag ser på mitt liv så ser jag det som två olika. Jag har ett liv hemma och ett liv borta.
Mitt första liv är det jag har hemma. Där har jag mina allra bästa kompisar och dom jag trvis bäst med. Men mitt andra liv har jag i skolan med andra vänner.

När jag går till skolan på morgonen så lämnar jag mitt första liv för att åka till det andra. Jag är uppe innan solen har gått upp före alla mina kompisar hemma. Jag sitter ensam på en buss i en timme för att bara åka bort, bort bort samtidigt som mina kompisar i mitt andra liv hoppar på en efter en ju närmare mitt andra liv jag kommer. På hemvägen är det samma sak fast tvärtom. Mina kompisar från mitt andra liv hoppar av en efter en och jag åker sista biten hem själv tillbaka till mitt första liv.

Jag kan inte slå ihop mina båda liv till ett för jag har ingen att dela det med. Ingen av människorna i mina båda liv känner varandra. Jag kan inte prata om någon från något utav liven för den jag berättar det för vet ändå inte vem det är jag menar eller förstår det roliga.

Så jag & Hanna har det ganska lika. Hon har sina liv i Anderstorp/Tranås och jag har mina i Anderstorp/ Värnamo.
Det var allt jag för tillfället hade att tala ut om. Jäkligt lamt, I know. Men jag vill ju inte sabba mina chanser att bli en it-girl, eller ? ...




Kommentarer
Postat av: Giang

Ni får inte glömma Smålandsstenar i ett hörn där ibland ;)

2008-10-15 @ 21:12:09
URL: http://giiang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0