Min ganne är stolt ägare till en tupp.

     Datum: 2008-09-24 Kl: 10:36:51
För er som känner mig så vet ni att jag bor mitt i ett bostadsområde. Alltså med hus och grannar på alla sidor, kors och tvärs. Häckar, stacket, buskar och vägar överallt. Kan ni då förklara för mig hur jag kan vakna upp halv 7 på en lördag av att en äkta tupp galer? En äkta tupp som hör hemma på landet ...

Jo det är nämligen så här att en av grannfamiljerna är från Makedonien. Bara för att man är från Makedoninen där det är trendigt med tuppar, betyder det att man tar med trenden till ett bostadsområde i Anderstorp där det finns grannar inom 5 meters radie? Inte nog med att han gör det. Han har duvor, frigående höns OCH fasaner. Fast fasanerna har han visst blivit av med. Grejen är den att hönorna promenerade rakt in på vår trädgård samma dag som vi hade studentfest för min bror. Då sa vi till honom att hönorna hade rymt, men enligt han så hade dom tydligen inte det. Nej nej, dom hade tillåtelse att gå på vår trädgård av honom. Av honom ja, men av oss?

Det enda positvia är ju att man får lantkänsla på köpet till priset av det man betalar för att bo i ett bostadsområde. 
Om ni undrar så är det därför vår familj inte har något lantställe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0