Felsjungningar !

     Datum: 2009-04-05 Kl: 23:05:03
Jag pratas vid med min käre vän Hanna nu och för en stund så gled vi ifrån nattens händelser som egentligen var samtalsämnet och kom istället in på felsjungningar. Ni vet när man upptäcker efter flera år att man har sjungt fel text i en låt.
Här kommer några felsjungningar från Hanna och hennes kompisar uppe i Tranås och temat är psalmer.

Hanna har alltid sjungt "Trygga räkan" när det egentligen ska vara "Tryggare kan ingen vara".

Linda har istället för "Uppstått har Jesus" sjungt "Uppstoppad Jesus".

Frida hade iställer för "Hosianna Davids son" sjungt "Hosianna Davidsson".

Det blev för mycket för mig. Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0