Hankie - Doo & Dubai besök !

     Datum: 2009-08-09 Kl: 23:51:20

Nu för tiden händer det inte allt för mycket i mitt liv. Alla vänner är i sina stugor så jag har inte fullbokat på mina dagar precis. Den enda som är hemma är Hang så henne umgås jag flitigt med nu. Hon undrade om jag inte skulle börja vara med mina andra vänner snart och då undrade jag om hon inte ville vara med mig mer. Svaret jag fick var: "Jo, men mina andra kompisar börjar faktiskt komma hem nu och då går vi tillbaka till dom. Du vet att det faktiskt är rutin". Så sant, så sant.

Idag har nästan hela familjen varit och hälsat på familjen Lindvall som bor i Dubai. Tyvärr var vi inte i Dubai utan i deras hus, sex gator längre upp i vårt område. Jag njuter allltid i fulla drag när vi är där. Bara huset och atmosfären där i är perfekt. Att lyssna på alla deras upplevelser och vanliga liv är hur intressant som helst så man skulle kunna skriva en bok om det. Det är kryssningar till Jamaica, bada med delfiner, limousinpartyn, champagnebruncher och mycket mer. Men det är även ormar som är 5 meter långa, malaria, apor som är livsfarliga och kriminalitet. Fy sjutton säger jag bara. jag vill inte hitta en kobra på mitt köksgolv !

Deras yngsta barn Emil är runt sju år och han är så söt ! Han babblar på som bara den. Han försöker prata på svenska men har engelsk brytning samtidigt som han lägger in engelska ord och pratar i engelsk ordföljd. För söt ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0