Kalas hos Hankie !

     Datum: 2009-08-03 Kl: 22:11:42
Idag har jag vart hemma hos Hankie på kalas. Ett väldigt svennigt kalas för att vara kineser måste jag säga. Vi käkade spagetti och köttfärsås, man kan tro att det var mitt kalas ? Sen åt vi äkta svensk gräddtårta gjord av två kineser. Det var så festligt så.

Mitt i kalasandet så frågar Hangs mamma mig på vietnamesiska om jag vill ha kräftor ? Jag märkte inte ens att hon frågade eftersom hon sa det på vietnamesiska men Hang började skrika på sin mamma att hon inte kunde fråga mig på vietnamesiska för jag kan inte det språket. Sen började hela familjen skratta och där satt jag mitt i allt ihop och fattade ingenting som det brukar vara. Vietnamesiska är jädra mig inget lätt språk att lära sig men jag kan några ord.

Hankie hade fått riktigt snajsiga presenter. En klocka, kläder, pengar, klädstång och lite annat. Hangs pappa frågade mig om jag inte tyckte att det såg ut som en second hand - affär i Hangs rum nu med tanke på klädstången och sen gapskrattade han. Dom är för jäkla roliga där borta i Chinatown alltså !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0