Kreta - Del 1

     Datum: 2009-08-04 Kl: 15:02:58
Jag har ju inte skrivit eller visat er några bilder alls från Kreta så en del kommer nu lite snabbt ihopkraffsat.

Reception.

Pool.

Utsikt.

Surfare.



Vi hade tsunamihöga vågor i stort sett varje dag. Det var röd flagga men dom flesta badade ändå, inklusive jag. Men det borde jag inte ha gjort. Vågorna var minst en och en halv meter över mitt huvud och när dom kom så flög jag som en vante i 200 km/h in mot land. Bikiniöverdelen flög ner, kalssuparna kom i ett och när jag äntligen fick upp huvudet över ytan så var det sådana extrema underströmmar som sög ut mig igen och sen kom en ny våg och och jag flög in igen och samma procedur förekom en antal gånger tills jag lyckades ta mig upp. Det kändes verligen som om man flög runt i en tvättmaskin och att någon kan ha överlevt tsunamin är ju ett mirakel. Jag hade i stort sett nära döden upplevelser min mina vågor.

Det positiva med att det var så höga vågor var att det var surfare där varje dag som jag låg och kollade på. Surfare är snyggt !


Fortsättning följer...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0