Svininfluensa & Halmstad !

     Datum: 2009-08-02 Kl: 23:34:44
Jag måste ha svininfluensa. Nu tänker ni att det har hon inte alls, men tror hellsicke jag har det ! Vad skulle jag annars ha ? Jag har så ont i halsen så det är skamligt och kroppen har gjort ont hela dagen och huvudet dunkar. Mamma vill sätta mig i karantän. Jag har redan lyckats smitta Paulina och Jocke är nog värst drabbad av oss alla. Han har ju ta mig sjutton besökt England där svininfluensan härjar som värst så nu är vi alla drabbade. Gott !

Vi åkte i alla fall till Halmstad igår, men svininfluensa eller ej. Det var "Marinfestivalen" så vi var först nere på stranden lite och sen inne i stan. Jag och några kompanjoner åkte hem lite tidigare för att det blev lite för mycket för en manlig kompanjon. Taxiresan hem innehöll en vidrig lukt och kräk, splash på rutan och i sätet. Tack och lov slapp vi betala 2000 spänn som det egentligen hade varit i böter. Hade kunnat blivit dyrt för den kräksplashande kompanjonen i fråga.

Somnade som en sten jämte Jocke & Paulina inatt. Dock gjorde inte Paulina det, hon tyckte jag och Jocke var ivägen och att det var för varmt så stackaren gick och la sig på golvet, där somnade hon dock på en sekund. En annan slaggade på i sängen som bara den !

Idag har vi kurerat våra svininfluensor, vart på Donken och vart på bio. Det blev "Sommaren med Göran" och den kan jag rekomendera. Sen att det satt några förståndshandikappade framför oss gjorde inte preis upplevelsen sämre. Sen körde vi hem oss och nu ligger jag här med min svininfuensa. Ska nog kurera den lite ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0