Kreta - Del 2

     Datum: 2009-08-06 Kl: 14:16:31
Bodde man i lägenheterna längs ner så hade man egen pool och eftersom vi bodde i lägenheterna över så hade vi poolerna precis under vår balkong, vilket gjorde att mamma poängterade hundra gånger över hur viktigt det var att vi inte fick slänga någonting i poolerna.

Men en kväll när mamma hade gått och lagt sig så frågade pappa om jag skulle slänga en golfboll i poolen om han gav mig en. Jag sa att det kunde jag för jag visste att han inte skulle ha någon golfboll men självklart hade han det så jag blev praktiskt taget tvingad att kasta i den. Men precis när jag ska kasta i den så skriker han: “ Nej för helvete, inte i poolen under oss, kasta den i poolen jämte så att norrmannen får skiten för det”. Norrmannen var vår kära granne på andra sidan. Sedan skulle jag gå in för att hämta diskmedlet som jag skulle ta in till mamma och då säger han åt mig att spruta diskmedel i poolen. Jag tvärvägrar men då sliter han åt sig flaskan och sprutar diskmedel för kung och fosterland ner i poolen. Stackars dom nya gästerna i den lägenheten säger jag bara. Det var väldigt viktigt att inga av kvällens händelser nämndes för mamma.



Min lillebror är fjorton år fyllda men kan inte äta utan att spilla utanför tallriken vilket han bevisade en kväll på en resturang. Bara kombinationen av en vit duk och att min lillebror beställer in BBQ-sås gör att man vet att det kommer sluta  katastrof och så gjorde det. Det var som ett Niagarafall av BBQ-sås som forsade ner för hans tallrik ner på den vita duken. Denna gång spillde han så mycket att han till och med skämdes själv, så när det var dags för servitören att ta bort tallrikarna så gick han iväg och låtsades kolla på utsikten...



Det fanns också världens sötaste hund på Kreta som jag hittade inne i en affär. Den ser ut som en valp men var inte det. Skulle jag någongång sno i mitt liv så skulle det vart den hunden ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0