Utvädering av våra förhoppningar !

     Datum: 2009-08-14 Kl: 00:00:57
Jag kollade igenom min blogg lite och hittade ett inlägg som jag tagit från Hannas blogg som hon skrivit innan sommaren som jag nu skulle vilja utvärdera.



"Jag pratade med Mickan innan, väldigt ovanligt.
Mamma pratade om oss på jobbet idag, hon berättade för sina jobbakompisar att vi är mer som syskon och att vi pratar i telefon så fort vi få chansen. Hon var väldigt tydlig med att berätta hur vi inte bruka säga någonting till varandra hela tiden heller. Men i alla fall.

Vi pratade om i sommar. Vad vi skulle göra och sådär. Det är jag och mickan i sommar, som alla andra sommrar.
Det är alltid vi två som står där. Utan jobb och lever på våra föräldrar..trots den numera höga åldern.
Det är pinsamt, så in i helvete..jag vet..jag vet. Men vad ska man göra? I år har vi ju iaf lågkonjukturen att skylla på.
Att jag sedan inte ens har sökt sommarjobb är en annan grej.
I sommar ska vi åka till skåne och hälsa på våran bästis. Vi ska till Halmstad och hälsa på min storebror.
Vi ska till falkenberg och hänga. Vi ska vara här uppe i Tranås och vi ska vara nere i anderstorp. Som en vanlig, helt vanlig sommar.

Efter sommarn dock funderar vi på att ta en sista minuten till värmen för att vi verkligen har förtjänat det efter en sommar med så mycket jobb och slit. haha okej. jag ljög väll. Men vi vill helt enkelt åka och då gör vi det. Vi ska bara samla in lite cash och fjäska för våra föräldrar sen drar vi. Så nice! Då ska vi bara chilla på stranden med varsin drink i handen.
Så kanske vi går ut och dansar någon kväll..bara för att. Så ska vi bli kalasbruna också!

jag längtar till den där solstolen och drinken...väldigt mycket.
Och så längtar jag efter lite mickan&hanna-feeling. Den "feelingen" är inte att leka med hörni!"



1. Vi stod aldrig utan jobb. Eller jo jag, jag jobbade bara fyra dagar men Hanna jobbade nog fyra veckor allt som allt.
2. Vi åkte aldrig till Skåne och hälsade på Amanda som vi brukade.
3. Vi hälsade aldrig på Hannas storebror i Halmstad. En timme räknas inte.
4. Vi var aldrig i Falkenberg tillsammans. Hon var där ensam och arg och jag var på Kreta under tiden.
5. Jag var i Tranås två gånger men vi umgicks mest med hennes kompisar och jag kollade på.
6. Hanna har knappt varit här nere alls mycket. Men vi har i alla fall hunnit sova i lekstugan.
7. Sista minuten resen till värmen ? Den går av staplen men dock inte med mig. Hanna åker med en vän från Tranås.
8. Denna Mickan & Hanna - feelingen har jag inte kännt mycket av. Den kom aldrig riktigt ordentligt...

Det blir aldrig som man har tänkt sig. 15 mil skapar något vi inte märker men som syns i efterhand.

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha ja, jag och mikkan (melin) skrattar alltid när i läser haha :D

2009-08-14 @ 09:35:42
URL: http://discojohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0