Julafton !

     Datum: 2009-12-25 Kl: 13:03:36
Detta årets julafton började faktiskt riktigt roligt för en gångs skull. Nämligen genom att mina kära grannar Sara & Elin kom instapplandes genom dörren i pyjamas med en handduk under armen för att låna vår dusch. Deras värmesystem hade nämligen dagen till ära kapsejsat så dom hade sovit med 15 grader i huset så här i juletider.

Sedan blev det ännu roligare när det årliga julkortet skulle tas. Vanligtvis brukar jag och minasyskon vara svinarga över detta förbannade kort, men i år var allt bara så komiskt. Vi hade med hamsterråttan på kortet och hon sprang överallt. Mamma blev vansinnig för att vi inte gick in för det och pappa slängde sig vid våra fötter så att det såg ut som ett lagfoto i fotboll. Ja, herregud vad jag skrattade. Korten som togs måste gått till historien som dom gräsligaste genom tiderna !

Resten av dagen var bara som vanlig julafton. Allt hände exakt som vanligt men jag tror faktiskt att vi låg en halvtimme före normal tid i år. Anledningen till det var att vi var tvugna att åka hem tidigare för att vi var tvugna att gå till kyrkan med min lillebror som konfimeras, för dom var tvugna att gå på kvällen. Så jag tog med mig Hung till kyrkan och vi sjöng psalmer för full hals. Det var rätt mysigt i kyrkan faktiskt med tända ljus och kör som sjöng. Sen när vi skulle gå ut fick alla ett ljus i handen, mysigt faktiskt.

Sedan begav jag & Humpe oss till August framåt halv ett. Där bjöds det på julmust för att behålla julstämmningen lite, och så fick jag spela x-box. Sedan däckade jag i Agges soffa till fyra inatt då vi begav oss hemåt.

Jag är väl rätt så nöjd med min julafton i år ändå, jag fick allt jag önskade mig och jag hann umgås med vänner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0