Alla önskar vi väl oss en eltandborste ?

     Datum: 2009-12-07 Kl: 20:13:50
Nu är min pappa i farten igen och den här gången ska han önska sig julklappar. Varje år önskar han sig en kockkniv och så även detta år men det får han aldrig någon även fast det är det enda han önskar sig. Men i år har han kommit med något nytt som han promt ska ha, nämligen en ELTANDBORSTE !

(Han har tjatat om denna eltandborste i evigheter och ska absolut ha den dyraste)

Pappa: Jag önskar mig en eltandborste.
Mamma: Jag vet det, det är ju det enda du har tjatat om den senaste tiden.
Pappa: Ja, för tandläkaren har faktiskt sagt att jag ska använda en eltandborste.
Mamma: Ja, men du vill ju ha en tandboste för 1500 kronor ! Har tandläkaren sagt att det måste vara den dyraste !?
Pappa: Ja, tandläkaren sa att "bara det bästa duger åt dig".
Mamma: Det tror jag inte på och jag tänker inte köpa en eltandborste för så mycket pengar till dig !
Jag: Men köp en billig, han kommer ju ändå inte veta om den är dyr eller inte.
Pappa: Joho, för jag sitter inne på pricerunner och kollar på eltandborstar nu och jag kan allt om dom !
Mamma: Du kommer inte ens använda den.
Pappa: Jo det kommer jag. Varje dag !
Mamma: Nej, nu får du vara seriös och inte skoja ! Inte önskar du dig väll en eltandborste !?
Pappa: Jooo ! Men köp ingen fin till mig då ! Åk du till Ullared och köp mig vanliga tandborstar i 100 - pack då !!
Mamma: Men skriv upp vilken det är du vill ha då ?
Pappa: Nej, det tänker jag inte ! Ta datorn ! Jag vill inte ens kolla på eltandborstar mer för jag får ju ingen !! Nu är jag tjurig !

Så tog han sitt pick och pack och gick ner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0