Onsdag !

     Datum: 2009-12-09 Kl: 22:21:23
Idag var vi på besök på Mary Kay med skolan, eller vi var halva klassen. Vi satt och lyssnade på en snygg pingla som pratade och sen fick vi se olika små filmer om hur man sminkar. Samtidigt fick vi kaffe och pepparkaka som tilltugg. Problemet var bara att jag tog kaffe för att det ser bra ut även fast jag inte ha lärt mig dricka det än. Till en börkan gick det bra att sörpla i sig lite men när jag fortfarande hade mer än halva koppen kvar så kunde jag inte få i mig mer, så jag gömde det bakom den vita gardinen...

På hemvägen var Anette snäll så vi festade till det genom att åka till McDonalds och luncha. Och ja, vi åkte minibuss till Mary Kay även fast det ligger max 2 km från skolan. Men gå är ju som vanligt inget alternativ när jag är med.

Eftermiddagen spenderades på Expo. Hade en tant först som skulle ha slingor i luggen (!?) och sen klippa till sig lite. Sedan fick jag stanna kvar för att ta en annans klippning men den var inte så farlig som jag trodde. Det var en liten pojke som satt så stilla men helt plötsligt märkte jag att huvdet dinglade åt lite alla håll och kanter. Pojken hade somnat. Så där stod jag med ett huvud i näven och fick tillkalla förstärkning som kunde hålla uppe huvudet medan jag friserade till resten. Det var inte min vackraste klippning direkt men somnar man så somnar man. Jag fixade i alla fall en blå tuppkamm på honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0