Stora Yllet Dagen !

     Datum: 2009-12-08 Kl: 23:44:11
Är jag dum i huvudet eller ? När man loggar in här så loggar man in med sin e-postadress men vad är jag på väg att skriva ? Jo, YSTAD !? Vad tänker jag med ?

Idag var det den "Stora Yllet Dagen". Den dagen har varit planerad sen vi började skolan och är till för att hedra Sofias andra namn. För Sofias andra namn är tro det eller ej nämligen "Yllet" hur man nu i hela fridens namn ens kan heta det ? Eftersom namnet är så ovanligt så har det ingen bestämd dag när den har namnsdag så vi gav den en alldeles egen dag. Dock så hände det ingenting idag. Dagen glömdes i stort sett helt bort. Men då blev det nästan exakt som en äkta namnsdag för Sofia för det är ungefär så det brukar gå till för oss vanliga som har andra namns namnsdag.

I skolan hade vi i alla fall egen hårvård idag. Jag var med Lina & Kikki och vi färgade, slingade och klippte. Själv la jag bara i lite folieslingor på vissa ställen i mitt hår. Sedan hjälpte jag Lisa att färga hennes utväxt svart.

Lisa skrämde halvt ihjäl mig när hon sköljde ur mina blonda slingor och hon var seriös själv och skojade faktiskt inte alls som vi annars brukar göra när någon ligger i shamponeringen:

Lisa: Är det meningen att det ska vara bruna slingor ?
Jag: Nej ?
Lisa: Men det är det. Ska det vara det ?
Jag: NEJ !?
Lisa: Mickan, skojar du ! Ska det vara blonda slingor ?
Jag: Ja, det ska det ! Vadå !?
Lisa: Men det är ju bruna slingor !!
Jag: Lisa, du skojar !?
Lisa: Nej, det gör jag inte ! Kikki vad har ni gjort !!!!?
Jag: Vad i ... !?
Kikki: Men det är ju löshåret !!
Lisa: Jaha ...

Herregud vad rädd jag blev och Lisa var nog lika rädd hon !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0