Tisdag !

     Datum: 2009-12-15 Kl: 22:53:27
Startade dagen med första och enda lektionen som var samhällskunskap. Jag arbetade på riktigt bra men jag kom inte så långt ändå. Det delades ut lappar om vad man låg efter med. På min lapp stod sex arbeten uppskrivna som jag inte hade lämnat in. Jag visste att jag låg efter, men jävlar vad jag låg efter ! Extra kul att sista lektionen var idag med ...

Ordentliga som vi var så stannade jag & Emma kvar hela eftermiddagen och pluggade ikapp lite även fast vi slutat halv tolv. Eller, det tog ju ett tag innan vi satte igång med själva pluggandet. Istället startade vi upp eftermiddagen lite lätt med att sjunga julsånger för full hals tillsammans med Lisa och Ida. Vad glad jag blev att Lisa ville sjunga med mig för en gångs skull, för det är inte ofta hon vill det. Sedan lyckades både jag och Emma plugga lite, men sen så var det helt plötsligt rast och då gick vi ner och fikade och snackade lite skit med Eric ett tag.

Men resten av eftermiddagen rejsade vi på riktigt bra. Eller, det kan ju hända att jag fick lite hjälp där på slutet som jag uppskattade mycket. Jag förstod faktiskt uppgifterna tillslut och blev klar med arbetet. På hemvägen låg jag deckad längst bak i bussen och lyssnade på musik ur en mössa med inbyggda hörlurar. Det var något nytt men festligt var det !

Emma i arbetartagen !
Vi studerade på golvet hela eftermiddagen i brist på klassrum.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0