A short visit in heaven !

     Datum: 2009-01-20 Kl: 16:52:12
Idag kunde jag dött men tur som ni har så finns jag kvar. Det var nämligen ingen vanlig bussresa idag. Utan när bussen skulle svänga vid Nännesmo med oss 8 passagerare så kraschade vi i diket. Bussen kantrade så både jag och Hang höll på att ramla över till andra sidan i bussen. Hangs dator flög hej vilt till andra sidan.
Först blev både jag och Hang skit rädda och fattade typ inte vad som hade hänt. Men sen började jag gapskratta och hon med även fast hon skrek hela tiden att "det häääär är iiiiinte kul".

Bussgubben ringde iaf efter bergningsbilen och fick sedan stå ute och dirigera trafiken. Bussen låg liksom kantrad med baken snett ner i ett dike medans framhjulen var uppe i luften. Busschaffisen kunde inte fixa någon ersättningsbuss så vi fick helt enkelt sitta kvar i bussen i 30 min och hålla i grejerna för släppte man dom så trillade dom över till andra sidan. När vi väl skulle på nästa buss så trillade en gammal gubbe på Hang för han kunde inte gå i bussen. Asså det var så snett så det kändes som att gå i det där lustiga huset på High Chaparall. Tillsut kom vi över till den andra bussen och då fick vi åka över en bondgård för att det inte gick komma fram på den vanliga vägen. Då möter vi en långtradare och jag känner hur baken på bussen glider ner för kanten men på något mirakulöst sett så klarar vi oss och kan åka vidare.
Kul för Sofia och dom andra som fick vänta på bussen ute i en timme. Vi fick ju åtminstonde sitta inne i den, även om Hang mådde illa av att det var så snett.

På hemvägen så gick det dåligt med bussen igen. Någon hade parkerat en taxi utanför sjukhuset så bussen kunde inte åka förbi. Så efter 15 minuter väntan, biltutor och lite "gubbjävel" så kom vi iväg.

Jag & Hang försökte fota den krachade bussen men det blev bara svart på bilden.
Klockan var ju trots allt bara runt 7.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0