Stockholm - Dag 2

     Datum: 2009-07-17 Kl: 12:57:38
Det blev ingen sovmorgon denna dag heller precis. Klockan nio var det uppstigning för vi var tvugna att checka ut innan klockan tio.

Hela dagen spenderades på stan, fram och tillbaka på alla gator och torg tills våra sista riksdaler var som bortblåsta.
Vi satte oss och åt en glass vid fontänen vid plattan och efter ett tag så hörde vi ambulansen komma i full fräs med sirenerna på. Först tyckte jag det var jättekul för man är ju faktiskt en lantis som blir rätt uppspelt av sånt där, men sen så upptäcker jag att den parkerar rakt framför oss. Då blev jag lite rädd för jag ville inte att dom skulle bära in något blodigt spektakel rakt framför näsan på mig och min glass. Men det blev inget sånt som tur var. Dom gick bara fram och snackade med en herre som bestämt hade lagt sig mitt på marken för att vila lite med sin väska som kudde. Men dom gick sen igen så han var nog bara lite drogad eller något.

Halv sju tog vi oss ut mot flygplatsen och vid tio i åtta flög vi hem. Resan gick utmärkt och fem över nio var vi i Ängelholm igen. Vi släppte av Amanda i hennes stuga och så snyltade vi lite fika där innan vi åkte hem. Självklart han vi med ett stopp till på Donken för lite mat till mig. Jag slog nämligen mitt Donkenrekord då, genom att ha ätit på Donken fyra gånger på två dagar ! Något jag nu i efterhand inte är så stolt över ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0