Hemfärd !

     Datum: 2009-07-08 Kl: 22:39:37
Efter en massa bråk igår om vem som skulle sova vart så vaknade vi upp i Pontus stuga idag KLOCKAN 8 ! Och vems fel var det om inte Marcus ? Han drog upp alla killar klockan åtta men jag & Paulina vägrade att stiga upp då. Så dom drog ner och badade och bastade och käkade frukost men tro inte att vi fick sova ostört för det. Men framåt halv elva kunde jag & Paulina där emot tänka oss att sakta men säkert krypa fram till verkligeheten och äta lite frulle ute och kolla på havet.

Innan det var dags för hemfärd åkte vi och åt våfflor och det viktigaste av allt, det som jag & Paulina väntat på hela tiden: Åka förbi Måns Zelmerlöws föräldrar sommarstuga ihopp om något vackert för våra ögon skåda. Det närmaste vi kom var att vi såg hans bil och hans mamma som ristade täcken. Ingen Måns så långt ögat nådde. Den stackars parvlen låg väl inne och sov kan jag tro.

Efter det åkte vi bara hem med ett snappt stopp i Halmstad för att kickar ur Marcus ur bilen för vi orkade inte med honom mer. Så kunde det mycket väl ha varit men denna gång skulle han faktiskt med ett tåg till Göteborg.

Annars har det bara varit skönt att komma hem. Mamma & Pappa är fortfarande borta och det märks för mina syskon hade bildat en stor hög med disk i köket och inte var det någon som hade tagit bort den. Men min storebror var duktig och lagade mat till sina småsyskon idag och det var nästan så att det kom en tår i mitt öga över denna stora händelse. Maten  blev helt okej men han gillade visst inte det själv men han tvingade sig själv att äta upp det eftersom det var han själv som hade gjort det. Min lillebror fixade chokladpudding till efterätt för oss. Vad stolt jag blir över dom ! Att det sen ser ut som ett helvete i köket  är ju en annan femma. Vi tar tag i det imorgon ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0