Fyllesnubbar !

     Datum: 2009-06-12 Kl: 19:07:49
Jag lovade ju att jag skulle ta historian om hemresan med så här kommer den.

Jag & Hang satte oss på bussen för att åka hem. Några som också hade tänkt att ta vår buss var två stycken alkoholister som satte sig framför oss. Den ena var runt trettio kanske men den andra måste vart närmare sextio. Den äldsta gubben började i alla fall prata med oss och undrade om vi hade varit på skolavslutning. Sen började han prata om att han vart sjöman innan i sitt liv och rest runt i olika länder. Plötsligt kollade han på Hang och sa: "Men jag har faktiskt aldrig varit i Kina". Fy satan vad jag skrattade !

Sen babblade han på om att han inte ville att vi skulle bli som honom när vi blev stora. Han berättade också om sin familj och lite annat. Plötsligt mitt i allt så vänder han sig om och rapar på oss och se börjar han gapskratta och säger att han bara skojade. Sen började han snacka om att han hade en sådan töntig humor och rätt var det var så slet han ut sina löständer och frågade sin andra fyllekompis: "Vill du slicka på mina löständer?". Asså jag & Hang skrattade så mycket åt honom på den hemresan så jag vet inte vad.

Vi försökte även omvända honom och få honom att sluta dricka men han sa att det gick nog inte. Men han tyckte ändå det var värt ett försök om det skulle göra att han fick träffa sin familj lite mer. Lite synd var det om han allt. Sen kom han in på ämnet Värmland och då sa Hang att hon vardär ifrån. Då blev han i eld och lågor och ville skaka hand med Hang men hon avstod. Sen när han skulle hoppa av bussen skrek han: "Hej då din gamla värmlänning !". Vilken snubbe alltså. Som vi skrattade !

Ikväll ska jag på Fridas 18 - års fest. Har inte träffat den tjejen på länge. Kan bli kul !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0