Målning !

     Datum: 2009-06-24 Kl: 21:36:15
Efter den trevliga lunchen där följande medverkande: Rektor Andreas, Freddy, Samuel, Marica, Hang & självaste, jag så satte vi igång att måla om inne hos rektorn. När vi målat mer än halva väggen så kommer han på att han inte är nöjd med färgen ! Så då är det bara för oss att ta med oss Eliah och åka till affären och fixa ny färg.

När vi kommer tillbaka med den nya färgen så är det bara en minimal skillnad från hur det såg ut innan men Andreas var ändå lite mer nöjd. Marica tyckte dock att han skulle behålla den gamla färgen för då skulle han framstå mer som en ungkarl.

För övrigt så kom det fram (en vad jag skulle tro var) fotbollstränare till mig i skolan i från ingenstans och sa till mig på skånska:

Tränare: Vet du vad jag tycker ?
Jag: Nej ?
Tränare: Jag tycker om glada människor och du är alltid glad !
Jag: Jasså, jaha ? Ja, det var ju kul då ...

Hur visste han att jag alltid var glad för den var ju första eller möjligtvis andra dagen jag såg honom, men sen snicksnackade vi på bra om lite allt möjligt. Men visst hade han rätt... eller ?

Vi stökar ner det något alldeles i korridorerna men stackars Eliah går och plockar upp efter oss så vi har inte behövt städa ett enda dugg !

På rektorns kontor får man måla och lyssna på Spotify. Men hans spotifykonto har inte många bra inlagda låtar. Men han försöker frälsa oss i sin musiksmak.

Efter att vi målat så här mycket så ville han ha ny färg så då var det bara att sluta, fixa nytt och börja om. En missnöjd rektor ger en minsann inga gratissaker ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0