Mentorsdag !

     Datum: 2009-06-11 Kl: 20:36:05
Idag har vi haft mentorsdag tillsammans med frisörettorna och det bestod av att paddla över en hel sjö till Lottas (vår lärare) hus och sen grilla lite korv och sen paddla tillbaka.


Att paddla dit blev en kata-fucking-strof ! Det gick åt helsike och jag och Sofia paddlade kors och tvärs mest hela tiden och mina armar var så trötta. Mobilen hade jag i en plastpåse i fickan i fall jag skulle ramla i. Sist fram kom vi med.

Framme hos Lotta lurar hon mig först att stugan vi skulle till var den på bilden. Jag sa att den var ju pytteliten men hon sa att den var enorm inuti och att alla redan var där inne. Jag var så nära på att gå på det innan hon bröt ihop av skratt.



Sen stod jag och väntade på att Lotta skulle bli klar och så ser jag att det kommer några kor gående i skogen. Plötsligt kommer dom springande mot mig och livrädd skriker jag: "Lotta, kooorna har ju inget snöööre!" Då höll hon på att bryta ihop av skratt igen men där jag kommer ifrån står faktiskt korna innanför snören om det nu så skulle finnas några. Inte äter dom på bilar heller !



Efter ett besök i Lottas förövrigt väldigt stora och fina hus så paddlade vi tillbaka igen. Du milde vad det gick bra på hemvägen ! Det gick i en svindlande fart och vi tävlade mot Carro & Sofie och mot alla odds så vann jag & Sofia. Men det var inte utan blod, svett och tårar! Mitt i allt race'ande så kom det en motorbåt med lite Idrott & Hälsa - treor som körde i full fräs precis framför oss för att skapa enorma svallvågor som vi var tvugna att ta oss igenom. Sen åkte dom förbi och skrattade, applåderade och sjöng massa sånger. Det tackar vi för !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0