Twilight - krångel !

     Datum: 2009-06-14 Kl: 20:00:00
Igår kväll hade jag tänkt att ha en trevlig syskonkväll med min storebror och kolla på Twilight. Allt var bra till en början, filmen låg på datorn och vi skulle bara koppla in datorn till tvn men det var där det krånglade sig lite.

Vanligtvis skulle det gått på ca två minuter men inte igår, nej nej. Vi fick ingen bild på tvn så jag bad pappa kolla om han kunde fixa det. Han började hjälpa till och jag tippade på att han kanske skulle ge det fem minuter och om det inte funkade efter det så skulle han gå eftersom vår kära granne Ola var här med. Men gud nej, det funkade inte efter fem minuter men pappa engagerar sig som sjutton i detta och grannen involverar han också. Efter att dom har hållt på och fixa i en timme, använt tre olika kablar från oss och vart inne hos Ola och hämtat en kabel så får vi äntligen bild men inget bra ljud. Då frågar Ola vilken film det är vi ska se och jag säger att vi ska se Twilight. Då svarar han: "Jaha, ja men den filmen har vi ju hemma på DVD". Det kunde han inte sagt lite tidigare !? Dom där 80 minutrarna som vi kämpade med att få igång det var helt plötsligt helt onödiga.

När klockan var framåt halv tolv låg vi äntligen i var sin soffa redo för att kolla men då kommer min lillebor och hans kompis och tror att dom ska få vara med. Jag tillåter dom att vara med men dom får inte sitta i sofforna. Då drar ungen fram en pinnstol och sätter sig framför tvn och tror att han ska få sitta kvar där. Men efter extremt mycket skrik och bråk så började vi i alla fall kolla och runt kvart i två var vi färdiga.

När filmen var slut hände nog ett mirakel. Jag sa till min bror att det här var nog den enda film där jag fattade allting första gången jag kollade utan någons hjälp. Vad säger han då ? "Denna filmen var ju helt ologisk, jag fattade ingenting". Hur kan jag har fattat en film som inte min bror gjort ? Sannerligen ett mirakel ...

Halv tre hade vi kollat färdigt på allt extra material med och då var jag trött !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0