Hang Bui !

     Datum: 2009-05-14 Kl: 20:41:38

Nu tänkte jag att jag skulle ägna detta inlägg till Hang Bui.


Min vän Hang Bui är väldigt speciell och inte då bara för att hon är sneögd. Hon är ofta väldigt arg och då menar jag väldigt arg, ungefär som ett bi. Hon gormar på allt hon kan och med bestämda steg klampar hon runt i korridorerna. I skolan låtsas hon om som att hon inte känner mig eller så står hon och dumförklarar mig rakt framför hennes kompisar. Men det är ju inte konstigt att hon ser snett på folk med tanke på dom ögonen.

 

Hur kan man då gilla ett sneögt bi med humörsvägningar ?


 Svaret är: Det hade inte varit någon Hang Bui utan humörsvängningar. Jag vill ha min äkta Hang Bui som hon är även fast det kan bli lite stickigt med gadden som hon fäller ut då och då. Det hade inte varit en bra morgon om inte Hang hade kommit i sista sekund till bussen och jag fått skälla på henne som en mamma.

 

Jag vet att Hang gillar mig. Även fast jag petar på henne hela tiden, snor hennes människa, utnyttjar henne för att få mat och sover i hennes säng. Hennes pappa gillar mig och tutar på mig varje morgon. Vi är riktiga polare och han berättar om Vietnamn för mig.

 

Hemma hos Hang ser det inte ut som i ett svennehem. Men jag gillar’t ! Där finns det kinapinnar och äkta kinessked, kinesgardiner och kinesiska tv-kanaler. Sover man över får man sova på ett äkta kineslakan. Jag vet att Hang inte gillar detta men våga vara egen Hankie Dankie Doo! Jag vill med vara sneögd och äta snören till frulle. Det är fan i mej koolt.

 

I like this little Chinese girl. More and more for every single day ♥


 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Med andra orden gillar du henne för att hon är vietnames? :P

2009-05-14 @ 20:44:11
URL: http://lillalivetlisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0