Hockey överallt !

     Datum: 2009-05-08 Kl: 19:40:41
Hockeyn tar verkligen upp all vår tid när den väl är.

Igår fick jag inte gå och lägga mig för min pappa för att det var hockey på tv. Jag hade inte haft brottom att lägga mig natten innan så då sa han att då har jag bestämt det inte nu heller. Som ni alla vet så vann Sverige med 3 - 1 mot Tjeckien och det skulle firas med att vrida på ljudet på högsta volym och lyssna på nationalsången. Samtidigt till detta stäckte han ut sina amrar för att han skulle se hur håret reste sig ?

Idag har ju Sverige match igen och om dom mot förmodan skulle vinna idag så spelas finalen på söndag. Söndag som är likamed min brors tjugoårsdag som är likamed att hela familjen ska åka ner till Lund och gå ut och äta och fira honom. Men om det nu är final då så sa pappa att vi kanske måste ändra lite på planerna men han har inte vågat säga det till mamma än. Vi kommer antagligen antingen få sitta i läghenheten i Lund och kolla eller åka till en sportbar. Mamma kommer bli rasande när hon får reda på detta men enligt pappa så finns det inget viktigare. Födelsedagsfirandet får helt enkelt ställas in.

Nu är det käk !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0