Nattliga sms !

     Datum: 2009-05-24 Kl: 13:06:48
Som så många nätter och så även denna så vaknade jag av ett sms runt halv tre inatt. Det var ett litet rop på hjälp i form av "Ring mig !" från Hanna. Som den gode fé man är så masade jag mig till telefonen och ringde henne. Då var det så att min lagom berusade vän skulle gå hem från stan själv och behöver moraliskt stöd i form av mig. Mitt i detta lyckas jag raffsa till lite på mitt ben och lyckas där med riva upp ett myggbett och självklart börjar det stöttblöda. Så jag måste resa mig upp, tända lampan och med så kisande ögon som en kines egentligen bara kan, leta upp ett plåster på mitt rum för att slippa förblöda. Men jag hittade faktiskt ett plåster i lådan så det satte jag på, sedan gick lade jag mig igen och Hanna var vid det här laget hemma och gav katten mat. Efter det blev det släckning för båda två.

Idag vaknade jag upp av att min mormor ringde. Gick ner och tänkte göra lite frulle i form av kyckling, ris och currysås. Jag upptäcker dock att kinesriset är slut och ringer ursinnigt upp mina föräldrar som är i Halmstad för en liten utskällning. När jag sedan står kvar här på köksgolvet helt utlämnad så ploppar Hang upp i msn-rutan. SJÄLVKLART ! Vad har man vänner till om inte snotta ris av ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0