Onsdag !

     Datum: 2009-05-20 Kl: 21:30:50
Idag har det varit härlig stämning på praktiken. Allt har bara flytit på som det ska och jag hade en kund på förmiddagen. Någons "mamma" från Dalarna så jag pratade inte så mycket med henne för jag fattade inte vad hon sa.

På lunchen hade jag mig en lunchkompis. Dagen till ära var det Amandas pappa Thomas och vi hade trevligt.

På eftermiddagen var det en unge på si sådär 7 år som var inne och klippte sig. Julia frågade hur han ville bli klippt och då svarar ungen: "Som en Oxelfilé !" Oxelfilé är detsamma som oxfilé om vi nu skulle har några oklarheter. Att jag inte avled när jag hörde det ! Som jag fick kämpa med att hålla inne det skrattet.

För övrigt så är jag riktigt rutinerad på att både ringa till hotellet och fråga vad dom har för mat, men även att hämta den.
När jag ringer låter det så här profesionellt:

Någon: Hej och välkommen till hotell Åsen !
Jag:
Hej!  Michaela, Contur. Jag undrar vad ni har för mat idag ? (med världens checkaste röst)
Någon: Kyckling med blabla...
Jag: Okej, Tack så mycket !

Här spenderas mycket tid i väntan på hämtmaten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0