Projektarbete på SVT !

     Datum: 2009-11-13 Kl: 18:13:56
Internet funkar äntligen hos den jag snottar det av så nu kan jag uppdatera er lite.

Igår var jag & Sofia på SVT för att arbeta med vårt projektarbete. Vi hade lovat Martin att komma i god tid men det höll på att sluta i katastrof men vi fick fråga en tant på gatan och efter ett felvalt hus så var vi rätt. Zusanne som vi var där för att träffa var kanon ! Hon är ansvarig för allt smink/kostym/hår på SVT och hon visade oss runt överallt. Vi fick verkligen se så mycket och vi fick gå in i kostymförrådet och prova hattar osv.

Vi fick se när dom sminkade inför nyheterna och en tv-hallåa. Tjejen som skulle vara tv-hallå var så jäkla rolig. Vi pratade på jättemycket med henne och hon babblade på om att hon ville se "knark-glam-chic" ut i tvn. Sen så skulle hon vara porrig när hon presenterade "Mitt i naturen" men vi kollade på tvn sen och det blev visst ingenting med det. Hel frän var hon i alla fall och gav oss många skratt !

Vi var även med på repetetionerna inför Skavlan och såg Carola öva på sin Betlehemslåt typ sex gånger i sträck, så nu kan jag det låten utantill. Sedan kom hon och sa hej till oss och jag och Sofia ville inte att hon skulle komma för vi var inte särskilt impade men vi sa hej och sen skrattade vi när hon hade gått. Något annat som där emot var underhållande var dansbögen hon hade med sig. Han stod typ framför henne och peppade henne genom att shake'a gärnet framför henne men hon kollade inte ens på honom så det såg helt sjukt ut. Jag och Sofia höll på att avlida av skratt !

Senare på kvällen fick vi vara med i publiken i Skavlan och tack och lov fick vi platser på kanten så vi kom aldrig med i tvn. Turen var på vår sida för alla gäster som skulle vara med i Skavlan stod på vår sida precis jämte mig innan dom skulle in, och vem skulle in om inte HENKE LARSSON ! Det ni ! Inte det sämsta va, att ha vart jämte Henke Larsson ?

Det hände mycket mer under dagen och det ska ju som sagt bli ett projektarbete av detta. Vi hade i alla fall jättekul och fick vara med om en massa saker. Zusanne is great !

Stan idag annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0