Att konkurrera mot köksstolar !

     Datum: 2009-10-26 Kl: 17:25:32
Idag kom min mamma hem och sa att "hennes jobbarkompis dotter hade minsann köpt sex nya köksstorlar till sin mamma för att visa att hon uppskattade henne så mycket". "Jaha, vilken idiot" tänkte jag men sa det inte högt som tur väl va. Mamma forsatte att spä på om hur glad hennes jobbarkompis hade varit osv.

Plötsligt började i stort sett hela IKEA-katalogen bläddra igenom mitt huvud och jag såg bilder på sängar, köksbänkar och tv-bord för att hitta något som jag kunde köpa nu då. Jag fick för mig att det höll på att byggas upp ett krig där nere på deras jobb. Att varje dag kom en ny mamma som sa att "igår hade minsann mitt barn ..." och så måste alla andra mammor på ett fint sätt försöka få deras barn att göra något snällt så att dom kan stoltsera med det på jobbet dagen efter.

Jag funderar på vad hon ville få mig att göra. Idag sträcker jag mig så långt som att jag gör middagen medan hon är på yoga. Tror dock att det är rätt fjuttigt att komma med till jobbet imorgon när man konkurrerar mot köksstolar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0