Att vara bonde i storstan !

     Datum: 2009-10-30 Kl: 11:29:34
Igår åkte jag och hela kinaligan bestående av Hang, hennes syster och hennes systers pojkvän till Malmö för att kolla på bröstcancergalan. Men innan galan så var det ju en dag på stan planerad och nej, det går inte för bönder i en storstad.

Det börjar med att vi inte ens hittar själva stadskärnan. Men när vi väl hittat rätt går vi in i en skoaffär och då river Hangs syster ner en hel rad med skor som står uppställda. Sedan går vi vidare in på Monki och där lyckas hon sätta igång larmet. Sedan förstår vi knappt hur parkeringshuset fungerar och sist men inte minst åker vi till IKEA för att äta och där blir Hangs syster tillsagd för att hon tar för mycket av gratisgodiset. Men är man smålänning så tar man ordentligt om det är gratis.

På deras IKEA hade dom live - band lite var stans i varje hörn. När vi satt och åt satt en kille och spelade gitarr och sjöng, det är annat än vad det är hemma ! Vi trodde också att dom hade satt upp dolda kameran i en av hissarna. För i ena hissen stängdes aldrig dörren så folk gick in i hissen, tryckte på knappen, stod en stund och såg idiotiska ut och gick sedan ut och tog hissen jämte. Vi hade bästa utsikt från där vi satt och åt så vi satt och gapskrattade och så höll det på men nya människor som kom och försökte i över en halvtimme. Mycket underhållande, där låg gitarrsnubben i lä.

För övrigt så såg vi LisaPlace på stan i Malmö. Vi stod och kollade på en modevisning på stan och egentligen hade jag läst att hon skulle gå en modevisning i Malmö men jag trodde inte att det var den modevisningen jag stod och kollade på. Så jag blev lite chokad när Hang gallskriker: "Det är Lisa juuuu, LISAPLACE!". Fy vad orättvist snygg den lilla tjejen är i verkligheten !

DET VAR ROLIGT IDAG HANKE ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0